Vart är hemma?

Nu när sommaren snart är här är det dax för mig att göra mig redo för resan till ett av mina "hem" - Lignano i Italien. För det är faktiskt lite hemmakänsla som infinner sig när man vandrar längs kullerstensgatorna och andas in den friska adriatluften. Sträckan från flygplatsen i Venedig och ut till havet är fantatiskt vacker med stora böljande fält och vinrankor i långa rader.
Men det är ju inte mitt enda hem - allra mest hemma är ju dels i Järpen där jag är född och uppvuxen och föräldrarna fortfarande bor, och i stort sett lika mycket hemma är mitt alldeles egna hem här i Östersund.
En härlig hemkänsla infann sig även under påskhelgen när vi åkte upp till stugan i lilla Kolåsen.
Och ännu ett hem har jag förstås på mitt underbara Teneriffa; att flyga in över den ön och se alla byar, stränder och den ståtliga vulkanen Teide i mitten är en härlig känsla av att just "komma hem".
En väldans massa "hem" med andra ord, även om det är de Jämtländska vidderna, fjällen och skogarna som får mig att må allra bäst och känna mig allra mest frisk och fri.
Det kanske är som man säger - home is where your heart is?
Tumblr_lkto3uacoo1qaq0xpo1_500_large

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0