Christchurch

Det är så svårt att försöka föreställa sig vad som hänt med vackra, mysiga Christchurch på Nya Zeeland. Två kraftiga jordbävningar har drabbat staden på kort tid, en i september och en till nu i februari.

Jag var där i februari 2007 och tyckte mycket om staden och alla gamla fina byggnader.
Christchurch ligger iallafall på sydön i distriktet Canterbury och är sydöns största stad med ca 350 000 invånare.
Det är ett perfekt stop under en rundresa på Nya Zeeland, jag flög faktiskt in där och började min resa på det vackra Nya Zeeland just i pittoreska Christchurch.

Jag tänkte att jag lägger upp några stycken så får ni se hur det såg ut där förr:








Vårt hostel, undrar vad som hänt med det?



Om ni inte varit och rest runt på Nya Zeeland kan jag bara säga - gör det! Ett fantastiskt land som verkligen har ALLT! Regnskog, glaciärer, stränder, storstäder, små söta byar, massor av äventyrssport, trevliga människor och överallt är det så VACKERT!

Kommentarer
Postat av: patricia

Hej!:)

Det är så att jag råkade hamna på din blogg efter att ha googlat på '' Kap verde'' jag ska nämligen dit nästa månad med min mamma och jag har aldrig varit där förut.. Så jag undrar ifall du har någon lust att berätta hur de var där, om det var fint och så, om det fanns några marknader eller något liknande. :) om du har någon lust , hade varit jätte snällt av dig! är såå nervööös.



du kan maila mig, och om du har några bilder på stränderna kanske du har lust att skicka några också .



kram patricia :)

2011-03-08 @ 14:06:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0