Nörd

Så fort jag börjar med något har jag en förmåga att bli en riktig nörd inom det området. Jag snöar in totalt på just den grejen och så håller det i sig en period och sedan tappar jag intresset. Ibland har jag läsperioder, då jag knappt gör något annat än bara slukar böcker. För något år sedan hade jag en Sudokoperiod då jag inte kunde göra annat än bara lösa sudokos. Även korsord och spela vissa spel har en förmåga att göra mig helt besatt.
Jag minns när jag gick i 3an - 4an i mellanstadiet och jag och mina två bästa vänner var helt galna i att spela kort. i kunde inte göra något annat, varje rast skulle det spelas och vi lurade lärarna och gömde oss inne i klassrummet för att kunna stanna inne på rasten och spela kort.
Ifall läraren kom på oss och tvingade ut oss så låste vi in oss på en toalett och satt där och spelade.
För något år sedan fastnade jag i ett ordspel på nätet, det hette något i stil med crossroads eller liknande och var som en drog för mig, jag spelade det varje ledig stund.
Pac-man var en annan tidig besatthet i mitt liv, ett av de första dataspelen som introducerades i mitt liv och det fastnade så hårt att jag till och med drömde om Pac-man.

Är det här ett sjukligt beteende eller är det någon som känner igen sig?


Kommentarer
Postat av: A

Hehe lite sjukt kanske:) Fast jag är nog rätt lik dig i det! Blir fanatisk kring en hobby för att sedan ledsna:) Mitt senaste missbruk är betapet.se haha

2011-01-06 @ 22:53:38
URL: http://tabularasa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0