Rue Mouffetard


Paaaaariiiiiis! Idag på eftermiddagen satte längtan in. Jag älskar Rom, Sydney, Madrid och en massa andra vackra storstäder runt om i världen, men det finns ingen stad som bitit sig fast så hårt i mig som Paris.
Idag har jag sett mig själv strosandes längs världens bästa gata - Rue Mouffetard... Att bara få vara i Paris är helt underbart, att bara promenera runt och insupa atmosfären och beundra arkitektur, konstverk och byggnader.
Jag har haft turen att bo nära gatan Rue Mouffetard och varje dag när man gick till metron passerade man denna gata, där alla små butiker öppnar upp sina dörrar och breder ut stånd utanför där de erbjuder färska frukter, grönsaker, ostar, viner osv.
Här får ni Rue Mouffetard:






Kommentarer
Postat av: Rubenmarit

Nice site, keep up the good work!

2011-05-06 @ 12:08:08
URL: http://rubenmarit.blogger20.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0