Långfärdsskridskor


Hej på er!
Idag har jag haft en fantastiskt fin dag på Storsjön. Östersund är en underbar stad den här tiden, det händer så mycket och finns så mycket att göra! Det blev premiär på långfärdsskridskor för mig, det var verkligen härligt och något jag definitivt kommer att prova igen!
Jag tog en massa bilder, dels på allt folk som satt och mös och solade och en del på fjällen som skymtade långt bort. Det har med andra ord varit en riktigt fin lördag i solsken och ca -6 grader. Perfekt!






Hundsläde var en av många aktiviteter i Vinterparken idag! Vad häftigt det måste vara att komma hit som turist och få uppleva allt det här! Såg några Japaner som stod och fotade och såg ut att tycka att allt var väldigt fint.



En annan aktivitet var kite-åkning på isen. Inget jag provade på idag, men jag kan absolut tänka mig att prova det vid något annat tillfälle!





Vi tog en lång härlig promenad över sjön...







Efter den långa promenaden gick vi tillbaka till land och lånade långfärdsskridskor och begav oss ut över sjön igen. Det var en härlig upplevelse och inte alls svårt! Något jag kan rekommendera till både ung som gammal!




Jämtland är vackert va?! :) Fina vita fjäll skymtade bortanför Storsjön.






Efter promenad och skridskor tyckte vi att vi hade förtjänat en fika. Där på bänken i solen sitter Tessen i blå jacka med kaffetermosen i ryggsäcken.

Det var allt från Östersund idag, hoppas ni får en fin lördagkväll! :)

Kommentarer
Postat av: ROBIN HOOD - gratis designhjälp

hejsan, jag sitter och funderar på om jag ska göra om min design ikväll eller om jag ska ha den som den är, vad tycker du om bloggens utseende, har du några ideer som du kan bjuda mig på? :)

2011-02-12 @ 18:15:29
URL: http://robinhoods.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0