Kaaarneeevaaaaal

Det börjar bli karnevaldax runt om i världen. Rio, Trindidad, New Orleans och Kanarieöarna är bara några av de platser som i detta nu laddar upp för fullt för årets fest.
Visste ni förresten att de första karnevalerna firades i Italien för flera hundra år sedan? Karnevalen låg i början av fastetiden och ordet "Carnaval" är just italienskt och betyder "to put away the meat".

Har ni varit på någon karneval?
Jag själv älskar karnevalen på Teneriffa, Kanarieöarna som jag har besökt 3 år. Det är en helt fantastisk folkfest som jag rekommenderar alla att besöka någon gång! (Det tar ju bara 5-6 timmar dit från Sverige! :)

               

  

         

          

         

       

 

(Alla bilder är mina, tagna på Teneriffa i Santa Cruz i feb. 2008 och feb. 2009)

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad tycker du om att läsa i en blogg? ha en fin helg,kram! :)

2011-02-05 @ 01:29:34
URL: http://djustd.blogg.se/
Postat av: My Bolund

Vad spännande dina poster är! kommer definitivt läsa din blogg igen! :p Ha en trevlig dag :)

2011-02-22 @ 01:28:02
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0