bara visa att jag lever..

hej pa er! Nu har jag bytt land, fran Spanien till Italien, fran Tenerife till Lignano Sabbiadoro, fran Jamon serrano tll Prosciutto Crudo, fran Cafe con leche till Latte Machiatto, fran Cava till Prosecco; ja ni fattar...
Jag ar i Italien med allt vad det innebar, and it feels goood.. :)
men det lustiga ar att redan kvallen innan resan sa hade jag en lustig kansla av att nagot skulle ga fel under resan, att jag skulle missa nagot. Da var jag mest inriktad pa bussresan fran sodra teneriffa till flygplatsen pa norra sidan,
fick for mig att nagot kunde handa pa vagen, typ en olycka med en timmes bilko eller liknande,
vilket ju inte ar ovanligt pa den motorvagen.
Sa jag var pa nagot konstigt vis redo for att nagot skulle ga fel, darfor blev jag nastan forvanad nar jag anlande till norra flygplatsen nastan exakt i ratt tid och hade 1,5 h pa mig innan flyget skulle ga. For nu kunde val inget annat ga fel? Nu skulle jag ju bara direkt till Barcelona, stanna dar i 2 timmar och sen direkt vidare till Venedig.
Men vad hander strax efter att vi lyft fran tenerife? jo, en extremt lang man (som jag lagt marke till tidigare for att han var sa sjukt lang och for att han hade ett ganska plagat ansiktsuttryck) blev tydligen akut sjuk, flygvardinnorna ropade ut i hogtalarna att de ville ha en lakare om det fanns nagon ombord och mannen togs snabbt langst bak i planet dar han fick ligga ner. Resan fortsatte men plotsligt hor vi kaptenens rost som sager att om 20 min landar vi i Malaga, for att den sjuke mannen maste ha sjukhusvard snabbt.
Ok, Malaga tanker jag, det ligger val ratt nara Barcelona, det har gar nog snabbt. Men icke - ambulanspersonalen tog sa lang tid pa sig (var det inte akut??) att vi blev kvar i over en timme i Malaga, sen ropar kaptenen upp att nu ar det 1 h och 10 min till Barcelona - da borjade jag bli orolig! Snackade med flygvardinnorna om min connectionflight till venedig men dom sa att det skulle vara lugnt, sa jag litade pa dom.
Men nar tiden borjade rinna ivag sa tankte jag att bast jag fragar om dom iaf kan ringa till det andra planet typ sa dom vet att jag kommer in ratt sent, och visst, det kunde dom gora, men inte forran vi landat (?). Jag fick satta mig langst fram, redo att rusa av planet nar vi landade, fick instruktioner om att springa direkt till vanster (vi kom in pa nr 25 och venedigplanet gick fran nr 65 = sjukt langt bort!) och sa kl 20.20 landade vi antligen och min flight skulle ga 20.30 (varfor kunde den inte va liiite forsenad??) och jag rusade, sprang sprang sprang, helt slut kommer jag fram till 65 dar det star 3 pers bakom disken -  Ar det oppet? "No" far jag till svar.
Men vada, planet star ju dar, bara ring dom och sag at dom att stanna sa gar jag pa! (for planet var kvar, men ej tillkopplat till den dar pastigningskorridoren lagre.
nej, det gar inte, tyvarr, men ga till Vuelings kontor, dar far du gratis hotel inatt.
Men jag vill inte ha gratis hotel inatt, jag vill komma fram ikvall!! Idioter!!
Arg som ett bi gick jag sedan till Vuelings kontor och slangde fram min biljett, "Vueling gjorde sa jag missade planet" sa jag. Ok, gratis transfer till och fran hotellet samt middag och frukost.
Bara ga och hamta ditt baggae, band nr 6 sa tanten.
Jag vandrar ivag till band nr 6, dar ligger tva sma vaskor och aker runt runt, men verkligen inte min.
Ok, 25 pers i kon for borttappat baggage, men whatever, jag maste ju stalla mig dar och jag har ju inte sa myckte annat for mig.. suck..
ne, baggaget ar i en "transitzoon" det gar att lokalisera men det tar nog runt 2 h, ak till hotellet och kom tillbaka imorrn sa kommer baggaget pa din flight da"
Suck, jag som hade tandborsten och tvalen och alla klader i mitt incheckade baggage, men men, bara att acceptera...
Sa, det var min trevliga resa hit -
men nu ar jag har iaf och det kanns bra, lite kallare an teneriffa, har maste man ha byxor och en troja pa natten och jag fryyyser! hur ska detta ga i Sverige?
Puss och kram pa dem som orkat lasa anda hit, hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0