Parasiter i dricksvattnet!

Var ju tvungen att logga in nu när jag kom hem från middagen/festen/krogen för att kolla nyheten som har florerat runt här i stan ikväll  -  dricksvattnet är förorenat! De sista dagarna har massor med människor blivit kräksjuka och mått jättedåligt, däribland många jag känner, och nu vet vi vad det beror på!
Tydligen är det en parasit som heter Cryptosporidium som härjar fritt i våra vatten, och det enda vatten jag kunde hitta nu påväg hem från krogen var några flaskor kolsyrat Bonaqua.. haha... För orka börja koka vatten nu?
Nej usch, nu är det läggdags! Jag har haft en fantastiskt trevlig kväll iallafall med underbara människor! :)

           


Kommentarer
Postat av: louise

hej! det skulle vara jätte roligt om du kunde svara på dagens fråga i min blogg :)

2010-11-27 @ 14:08:06
URL: http://louiseeb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0