Nu går allt åt skoooogen..

Ikväll lyckades jag äntligen bestämma mig över vilket datum jag skulle resa och med vilket bolag. Glad och förväntansfull går jag in på det berörda resebolagets hemsida, bara för att upptäcka att den "perfekta" flighten redan är fullbokad! crap! hade det inte kunnat stå en liten varningsflagg igår om att det bara var ett fåtal platser kvar?
Nu ser det ut att istället bli en krånglig variant med avgång från Köpenhamn. Att ta sig Östersund - Köpenhamn är varken det lättaste eller billigaste såhär i jultider kan jag säga..
Men antar att man kanske kan flyga billigt med Norwegian ner till Sthlm och hoppa på ett tåg där till Köpenhamn... det enda som är lite jobbigt är att planet går ganska tidigt från Köpenhamn så det är svårt att hitta något tåg eller flyg som kommer till Köpenhamn ännu tidigare på morgonen, så det får nog istället bli att försöka komma till flygplatsen redan kvällen innan.
Drygt och krångligt och det känns som att det kan skena iväg rätt rejält i pris.. :/
Alla tåg Köpenhamn - Östersund den 22/12 är dessutom redan fullbokade. Värdelöst att bo så nära turistmagneten Åre i dessa tider.

Jaja, tänkte kanske traska ner på resebyrån imorrn för ovanlighetens skull och se om någon kan boka allt åt mig så jag slipper sitta själv och svära framför datorn när sajterna krånglar och laggar mitt i bokningsproceduren...

Hörrni, nu ska jag krypa till sängs! Önskar er en mycket fin natt! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0