VM - invigningskonserten

Var det någon som kikade på tv igårkväll när det var dax för den stora invigningskonserten i Johannesburg?
Det är första gången något liknande arrangeras inför ett VM och det hela var en enda stor, glad fest med över 30.000 i publiken.
Med artister som Black Eyed Peas, Alicia Keys, John Legend, min favorit Juanes och Shakira så kunde det väl inte bli något annat än succé.
Shakira gör ju som ni säkert vet den officiella VM-låten, Waka Waka, som jag tycker är helt ok. Men det finns ju även en annan VM-låt, K'naans Wavin' Flag som är riktigt riktigt bra, och även den framfördes förstås igår.
Dessutom fick vi se flera Afrikanska band, och även ett gäng gamla duktiga fotbollsspelare.
Man kallar den här invigningskonserten en hyllning till Afrika och fotbollen och jag tyckte den utgjorde en fin start till något som jag tror kommer bli ett magiskt mästerskap.

South Africa




World Cup

                                Shakira 

Kommentarer
Postat av: Danne

Såhär borde det alltid vara! Grymt ball show! Tänk att ha varit där på plats...



Utöver det facto att jag trots allt är halvspanjor, så håller jag även på Spanien för att de helt enkelt förtjänar det. De har åkt ut alldeles för tidigt i så många turneringar, trots att de har världens bästa ligafotboll och riktigt bra landslag. Så i år tycker jag absolut att det är deras tur.



Tapasmiddan kommer bli kick-ass. Stod och lagade mat hela dagen igår, och nu är det bara några smågrejer kvar att fixa. Sen får vi njuta av både Argentina och England på 46". Underbart.

2010-06-12 @ 09:15:05
URL: http://wordsofanutcase.blogg.se/
Postat av: Natalyee

ska sluta spamma dig.. Men måste ju säga att jag tyckte den här konserten var helt underbar. Det var under denna jag skrev ihop ett sådant blödigt inlägg om "världen united" typ :P

Sen att jag har en ENORM crush på Shakira, well.. ;P

ääälskade konserten, alltså jättejättemycket!!!

2010-06-14 @ 23:08:27
URL: http://natalyee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0