guide vs recepcionista

hm.. Tenerife utan mitt jobb som guide är faktiskt inte riktigt samma Tenerife..
Det fina med att bo här och jobba som utfärdsguide var ju att man varje dag var ute och akte runt pa den här vackra ön, vilket gjorde att man aldrig nagonsin tröttnade. Man visste att man varje dag hade ett nytt äventyr framför sig, att vad som helst kunde inträffa och att man alltid hade en stadig, stabil vän och kollega i sin chaufför.
Här i receptionen där jag nu jobbar här sitter jag ensam i 8 timmar, pratar lite med nagra gäster som kommer förbi men i övrigt är det helt lugnt.
Jag saknar helt enkelt guidejobbet, att bara hänga här nere pa södra Teneriffa är inte alls samma sak som att flera ganger i veckan fa komma upp till den norra, gröna vackra delen av ön, eller att fa aka nagra ganger i veckan och äta god kanarisk mat pa nagon bodega eller fa aka till lilla fantastiska byn Masca och bara andas in stillheten och ron som finns där.
Shit, jag maste aka pa utflykt när jag far ledigt nästa gang, haha.. :)
Har alla haft en bra midsommar förresten?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0