pâ motorcykel till Teide

ja, jag har faktiskt varit pâ motorcykeltur idag och det var helt fantastiskt! jag, Heidi, hennes kille Dennis och en kompis till honom. Jag och Heidi startade kl 07.15 i Las Americas, tog bil upp till Valle San Lorenzo och där blev vi upphämtade av grabbarna med motorcyklarna. Sâ bar det iväg uppât. Frân början var jag nog lite smârädd, har ju lite skräck för motorcyklar sedan innan, men efter ett tag började jag slappna av och njuta av turen. Det är sâ himla vackert längs smâvägarna upp mot Teide. älskar alla smâ byar man passerar igenom, bl.a Vilaflor är sâ himla fin. Vi svischade förbi en massa vinodlingar och andra plantager och kom snart upp i Pinjeskogen innan mânlandskapet runt Teide började skymta.
Men sâ himla skönt att âka sâ tidigt, dels för att soluppgângen var fantastiskt, men ocksâ för att dâ slipper man turistbusshetsen som drar igâng senare pâ dagen.
Färden fortsatte över Teide och sedan ner till Puerto de la Cruz (pâ "andra" sidan ön), till Icod de los Vinos, Santiago del Teide och hem (för er som är lite hemmastadda här pâ ön), för er andra kan jag säga att vi klarade av iallafall halva ön och dessutom den vackraste delen - sâ det var en hellyckad tur! DOck lite smâkallt i dimman uppe pâ norra, ovanför Puerto de la Cruz var det bara 12 grader varmt!
kl 11 var vi tillbaka i Valle San Lorenzo och Heidi skjutsade mig hem. Jag klarade av mina dagliga tvâ timmar vid poolen och nu sitter jag här pâ jobbet!
Jag är glad för Therese ringde nyss frân Sverige och pratade bort 20 min, mycket trevligt! :)
Nu ska jag ringa köket för att se om nâgon har lust att komma upp med mat till mig! Ikväll blir det utgâng för jag är ledig hela helgen! Pâ söndag ska vi förhopnningsvis iväg ett stort gäng och vandra i masca, ska bli heeeelt fantastiskt!
Puss pâ er, ha en härlig helg!

Kommentarer
Postat av: Danne

Rub it in, why don't you... peta Sommardejt om två år, när Spanien försvarar EM-guldet? ;)



Kan för övrigt fortfarande inte släppa att du inte tog några kort där uppe. Amatörproffsfotografen i mig gråter.

2010-07-17 @ 02:15:26
URL: http://wordsofanutcase.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0