idiiiiooooter finns det gott om

nu fâr ni ursäkta mig, men jag tänkte va lite grining surkärring en stund. jag, elin och nina lâg vid poolen som hör till hotellet som dom bor pâ. förutom oss ligger det nâgra andra par där samt ett sällskap pâ fyra vuxna och fem barn frân Holland. Precis heeeela dagen röjer dom där ungarna runt i det annars tysta, lugna och ganska lilla poolomrâdet. Dom skriker, hoppar, kastar grejer och bara stör alla andra enormt mycket. Men jag, elin och nina tyckte mest att det var föräldrnas fel, att det var dom som borde säga till sina barn att dämpa sig en aning och inte föra sâ himla mycket liv. (men dom va upptagna med att dricka öl och lyssna pà musik i sin medtagna stereo) Sâ vi sa inget utan försökte slappna av och njuta av solen och vâran lediga dag, även fast vi ibland fick skrika ât varandra nár vi ville säga nât för annars hördes man inte i ungarnas oväsen.
Sen - nân gâng pâ eftermiddagen skvätts jag och elin plötsligt ner fullständigt, vi tittar upp och inser att det är den ena pappan i sällskapet som hoppat "bomben" rakt ner i poolen, ca 1 m frân där vi ligger.
Hur reagerar man pâ det? Jo, vi far ju förstàs upp och undrar "what are you doing? We got completley wet!" han sa typ att han va ledsen och att det inte va hans fel (?) och vi la oss ner igen. Ca 20 sekunder senare händer exakt samma sak IGEN!! Samma gubbe har hoppat bomben rakt ner i poolen pâ exakt samma avstând frân oss EN GÂNG TILL!! Den här gângen blir vi riktigt förbannade och ställer oss och vill ha en förklaring pâ beteendet, vilket leder till att han RÄCKER FINGRET ÂT OSS och hotar oss med att det är bäst för vâr skull att vi hâller käften för annars....
Han säger nât till sina barn pâ ful grötig holländska vilket resulterar i att alla fem barnen börjar hoppa och skvätta sâ mycket det bara gâr pâ oss, och varje gâng dom hoppar sâ tittar dom upp pâ oss.
Vi skriker pâ barnen, vilket inte har sâ mycket effekt eftersom det var säkert väldigt obildade barn som inte förstod engelska, sâ vi gick bort till föräldragänget som lâg i sina solstolar med sina ölburkar och skällde pâ dom för respektlöst beteene och för att dom inte var ansvarsfulla nog att uppfostra sina barn. Vi informerade om att vi skulle gâ och prata med managern och sen gick vi därifrân.

Men - är det nâgon som hâller med om att det var ett ganska konstigt beteende av en fullvuxen man i 45 - 50-ârsâldern?
Sen gick vi och ât glass och pratade upprört om det som hänt. Men jag kände ändâ att jag var tvungen att ventilera mig lite här ocksâ.. :P
Imorrn blir det IKEA med florencia som ska flytta hemifrân och behöver grejer till nya lägenheten. Sà det blir nog en heldag pà norra, trevligt!
idag gjorde Heidi sin första dag som biträdande direktör pâ hotell Parque de la Paz, coolt!
Det va Tenerife-rapporten, nu blir det dusch och sen iväg för att äta middag med tjejerna pâ deras balkong. blir garanterat mer upprört snack om den äckliga holländaren.
Hejsvej, hoppas resan gick bra idag mamsen, även om det va lite lângtrâkigt, och jag var absolut inte alls ironisk! Puss pâ er Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0