back on track...

efter nâgra helt sjuka, ovissa och hemska dagar som verkligen fâtt mig att fundera över vad som är det viktiga här i livet sâ är jag väl hyffsat tillbaka pâ banan igen.
Att vara här nere, sâ lângt frân Sverige när grejer inträffar hemma i Sverige är tufft och jobbigt och det var nära att jag tog första flyget hem, men tror inte att jag skulle göra nân större nytta hemma i vilket fall sâ jag hänger kvar här nere.
Allt OK annars, nu har jag ledigt ända till fredag em, grymt skönt, det blir mycket playa nu i 3 dagar!!
Skumma grejer händer här ocksâ, gäster som blir bestulna och att jag sprang pâ en nedslagen, blodig engelsman som jag var den enda som stannade och försökte ta hand om pâ vägen till jobbet häromdagen. Tillslut fick jag en bil att stanna och killen där ringde ambulansen och sâ hjälptes han och en annan kille till att lyfta in mannen frân gatan till trottoaren. Sen gick jag till jobbet, men dom andra killarna stannade tills ambulansen kom.
Andra konstiga grejer, en man med kjol och högklackat som gäst pâ hotellet, en rejäl utskällning av ett tyskt par häromdagen för att vi inte fick in kanalen som visade fotbollen häromdagen. Idag fick jag spendera 15 min med i dörröppningen till en gästs rum med att förklara att dörren var lâst utifrân även om han kunde öppna den inifrân. Detta förklarades pâ dansk / engelsk / kinesiska - tvâ av dessa är ju mina absoluta favoritsprâk sâ det var förstâs grymt enkelt.. ;P
Ne, nu blir det 2 euors mojitos pâ playan, see u later! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0