Mat!

En viktig sak när vi reser är ju faktiskt maten, eller iallafall för mig! Prova nya spännande rätter och gärna sådana som är typiska för just den platsen eller det landet som vi befinner oss i.
Idag så kan man ju köpa det mesta på vilken mataffär som helst i Sverige, jag tänker sushi, spansk skinka (jámon serrano), tortellini osv osv.. Kort sagt kan vi hitta mat från alla världens hörn i vår egen lokala mataffär vilket jag tycker är både positivt och negativt.
Fint att vi kan variera oss så mycket nu tack vare det stora utbudet, men lite trist just för att vissa saker kanske borde fått fortsätta att vara speciellt för ett visst land?
Men! Fortfarande så smakar ju Thai-maten bäst i Thailand, det finns inga som gör bättre glass än den man får i Italien och vem åker till Japan utan att prova "äkta sushi"? 
För det är ju faktiskt så, hur mycket vi än försöker, så blir ju ändå det äkta och genuina det bästa.
Nu undrar jag förstås vilka som är era favoriträtter från något annat land, och om ni har några andra spännande matminnen? Som avslutning får ni en bild på en härlig hemmalagad ÄKTA spansk Paella!



Kommentarer
Postat av: Miss Lisa

Paellan ser heeelt fantastiskt god ut!



Har ett anti-mattips från Prag. Köp för guds skull inte räkcoctail där! Svampiga räkor på en liten hög vattnig isbergssallad med en stor klick lös vispgrädde på toppen. Hulk hulk. :S

2010-02-16 @ 09:10:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0