Skräckhaj

Tänkte lite på de stackare som bokat Egyptenresor över jul.. Kan inte kännas kul med alla dessa rapporter om livsfarliga hajar som attackerar folk. Idag öppnades iallafall återigen stranden i Sharm El Sheik, fter att man fångat flera hajar. Men man vet ännu inte om man tillfångatagit rätt haj. I detta nu jobbar team från både Egypten och USA med att försöka förstå varför hajarna uppvisar det ovanliga beteende som resluterat i 4 lemlästade människor och en död...

           

Jag kan säga att jag skulle ha vissa problem att slappna av under en simtur vid en strand där jag visste att det för någon vecka sedan härjat en blodtörstig haj.
Det är hajar som gjort att jag tvekat till att surfa trots att jag spenderat mycket tid på tex Bondi Beach, Byron Bay och Surfers Paradise. Är det jag som är löjligt rädd? Nej, jag tycker inte det. Hajar är verkligen att djur som man bör ha stor respekt för och jag skulle inte vilja åka hem från en resa med ett ben eller en arm mindre, eller något ännu värre för den delen..

Med dessa tankar lämnar jag för er ikväll och säger godnatt mina vänner!
            




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0