Min jul

Från mitt fönster ser jag den vita gnistrande Åreskutan och temperaturen ute ligger på bitande minus 25 grader. Jag är hemma och det är några få dagar kvar till jul. Knäcken, kolan, konjakskringlorna och arraksbollarna blev klara igår och idag lägger jag fokus på julstädningen.
Förhoppningsvis inhandlas julgranen i eftermiddag och sprider snart en härlig doft av barr och kåda i hela huset.


Åreskutan i snöskrud                                                  Jul med gänget på Teneriffa -08

På nedervåningen snickrar pappa nya hyllor och snart åker strykbrädan fram och jag ger mig i kamp med julduksstrykningen.
På julafton klockan tre börjar inte bara Kalle på TV utan det är även klockslaget då syrran kommer hem för att fira jul med oss. Ingen jul utan hela familjen samlad. Då börjar myset med glögg och julmat och julklappsutdelning. Gärna ett sällskapsspel eller två under kvällen när vi äntligen är samlade allesammans.

Ha en underbar jul nu vänner!

 

Kommentarer
Postat av: theres

ja visst har dom :)) god jul på dig med!

2010-12-21 @ 13:32:40
URL: http://theresalex.blogg.se/
Postat av: liindblaads

ohhh btusen tusen tack vad glad jag blir :D verkligen :D du e sååå välkommen :)

2010-12-21 @ 20:34:15
URL: http://liindblaads.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0