Dan Brown...

...har haft mig i ett fast grepp de senaste dagarna. Da Vinci Koden och nu Den förlorade symbolen har fått mig att försumma bloggen!
Men snart, om någon liten timma räknar jag med att Den förlorade symbolen är utläst, och sen kanske det kommer något kul, spirituellt inlägg här. Vem vet? :)
Har ni läst Dan Browns böcker? Jag tycker att dom är ganska fantastiska, tänk vilket enormt researcharbete han måste ha lagt ner innan han skrev dem! Man blir ju onekligen lite fundersam och man börjar fundera på om dessa historier som Brown skriver om - tex att Maria Magdalena egentligen var Jesus fru, men att kyrkan ville få bort henne ur historien och istället gjorde om henne till en "sköka" i bibeln.
Vart har han fått det ifrån? Är det sanningen? Är det Maria Magdalena som sitter till vänster om Jesus i målningen "nattvarden"?



Nej hörrni, nu måste jag läsa slutet av boken! :) Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0